Da, znam, to skoro deluje kao vaša opomena meni što 10-ak dana nisam updateovao beep… i iskreno se kajem zbog toga! Izvinite. Ali ovaj naslov zapravo ima veze sa pismom koje sam dobio, i to od divne Raiffeisen Banke. Nedavno smo na forumu pričali i skapirali da je ova banka jedna od gorih, a ne pomaže im ni ovaj najskoriji “incident”. Stiže tako meni pismo (od paje koji ga nosi na vr’ glave) a u pismu piše:

Poštovani,

Uvidom u stanje po Vašem tekućem računu br. xxxxxxx, ustanovljeno je da je isti na dan xx.xx.2010. u nedozvoljenom prekoračenju u iznosu od DIN 3.46. Broj čekova izdati po Vašem tekućem računu, koji do slanja ove opomene nisu prispeli na naplatu u Banku iznosi 0. Ovim Vas pozivamo da svoje dugovanje prema Banci izmirite najkasnije u roku od 3 (tri) dana od dana prijema ove opomene i to

(…)

Ukoliko ne postupite u skladu sa navedenim, u ostavljenom roku, Banka će biti prinuđena da preduzme sve zakonom predviđene mere u cilju prinudne naplate svog dospelog potraživanja sudskim putem i u izvršnom postupku, popisom, procenom i prodajom stvari u Vašem vlasništvu, zaštiti svoj interes i naplatiti predmetni dug sa kamatom.

Za sve dodatne informacije možete se obratiti na navedeni kontkat telefon.

S poštovanjem,

Raiffeisen banka a.d.

Prvo što mi je palo napamet, bilo je – “brate, do kad će mene da smaraju ovi što im dugujem po dinar-dva?!” (mada je i to bolje nego da dugujem hiljade). Drugo mi je palo napamet – “ok, trebalo bi da angažuju nekog lektora”, i treće, naravno najvažnije … brate, jel moguće da tamo nema nikoga ko pogleda šta se šalje pre nego što to bude poslato? Znam da se ovo mahom radi automatski, ali neki “verifikator” bi svakako bi koristan, čisto da vidi da li nešto ima smisla slati ili ne. Znam ja da oni nabavljaju na hiljade i hiljade papira i koverti, kao i da sa poštom sigurno imaju ugovor, ali slanje jedne ovakve opomene ne može da ih košta ispod 10 dinara. Ja bih, kad bih tamo bio neka faca, rekao – “ok ljudi, uradite “nivelaciju” ili “svođenje” (ili kako god se to zove) i otpišite tih 3.46 dinara, uštedećemo više od 6 dinara zbog toga što to pismo nećemo poslati”.

Uvek je tu i efekat “blefa”, kao, “šibnite vi to, oni će se us*ati i sigurno uplatiti”, što je ok, ali opet će banka biti u minusu za to slanje pošiljke. A da ne govorimo što sudski postupak u ovakvom slučaju verovatno ne bi otišao dalje od ulaznih vrata advokatske kancelarije koja zastupa Raiffeisen na domaćem tržištu.

Kad malo bolje razmislim, čak i sam dolazak mene u banku da platim 3 dinara (pošto se .46 mora spustiti do manjeg broja) verovatno košta banku više nego ta 3 dinara, kada bi tamo neko umeo da izmeri efikasnost zaposlenih i odnos troškova. No to je sad neka druga tema.