Societe Generale i njihov poziv

Ima recimo već dva meseca kako sam ja zatvorio račun u Societe Generale banci. Nema nekih posebno velikih razloga, izuzev da su poslednji pustili ebanking za fizička lica i da je taj softver katastrofa, da su radna vremena ekspozitura i filijala krajnje čudna, a da budem iskren, smara me i onaj sistem ulaska u banku sa “komorom za dekompresiju”.

No, ono što jeste u redu je činjenica da gašenje računa i pripadajućih kartica ova banka ne naplaćuje. I tako, pre dva meseca pa i više odem ja do banke, uđem unutra, kažem “Ja bih da zatvorim račun”. U tom trenutku – tajac. Nakon nekoliko sekundi, dok se pribrala, ova na šalteru me pita zbog čega gasim račun i kaže da to mogu da uradim samo kod ličnog savetnika. Zakažem ja kod savetnika, dođem u dogovoreno vreme, ugasim račun, sve je ok. Iseče ona meni kartice, kaže račun će biti aktivan još mesec dana ko se predomislite i to je to. Srećan odem kući.

Kad, zovni meni pre dva-tri dana telefon, neki nepoznati broj.

Ja: Halo?

Neko: Dobar dan, ovde Miloš iz Societe Generale banke.

Ja: Izvolite?

Miloš: Pa mi smo uvidom u vaš tekući račun primetili da više od dva meseca niste imali nikakav priliv na računu, pa nas zanima o čemu se tu radi?

Ja: Molim?!

Miloš: Pa … vidite … pre ste imali redovne uplate na računu, a sada ih nemate, pa, zbog čega je to tako, šta se dogodilo?

Ja sad, onako, kroz glavu mi prolazi misao da im kažem za račun i gašenje, onda pak razmišljam – čekaj bre, otkud njima pravo da pitaju što neko nema uplate na računu, možda je dobio otkaz, promenio posao, promenio banku ali nije ugasio račun, možda sad radi nelegalno, hiljadu je razloga od kojih banka zapravo ne bi trebalo da zna niti jedan, posebno ukoliko taj neko nije opterećen kreditima ili tako nešto. Odlučim ja ipak da idem na “safe” varijantu:

Ja: Pa, ne znam što me pitate tako nešto, pošto sam ja u vašoj banci ugasio račun pre tri meseca, zbog toga i nema priliva.

Miloš: eeerrm … hm … pa, ja ne vidim to ovde, ne znam zbog čega je to tako … znači ugasili ste račun … da, da … pa ja zovem da vidim što ste vi ugasili račun, da to ovde upišemo…

Ja: Pa ne treba mi više.

Miloš: Aha, pa jel ste odlučili da promenite banku, niste zadovoljni, ili primate platu na drugom računu?

Ja: Pa ne treba mi više račun u banci.

Miloš: Aham, a šta da stavim, promena banke, niste zadovoljni … ?

Ja: Ne treba mi više račun, jednostavno.

Miloš: Aham … da … dobro, ništa, nećemo vas više uznemiravati!

Sad ja razmišljam, kapiram da mi oni mentoli nisu ni ugasili račun i da bi me kroz x meseci sačekalo pismo sa minusom zbog toga što nisam plaćao održavanje, ili tako nešto. A ako su i ugasili račun a nisu to sami sebi stavili u sistem, onda su još luđi. A najluđi su što misle da mogu tako da zovu ljude da im ovi kažu zbog čega više nemaju priliv na računu. Stoga, za kraj, evo fotografije radnica iz Societe Generale banke. Za relaksaciju, mada nisu baš neke. A vi slobodno dajte svoje komentare oko iskustava sa bankama.

One Comment