Gugl dao 16 miliona dolara za lobiranje prošle godine

Google je još jednom oborio rekord u Silicijumskoj dolini kao kompanija koja je potrošila najviše novca na lobiranje. Preko 16 miliona dolara otišlo je za potrebe “okretanja glave” ili “zalaganja za pravu stvar” od strane vlade. Ove cifre izdao je Consumer Watch, organizacija koja već dugi niz godina prati dešavanja u industriji, specifično, lobiranje 16 najvećih tehnoloških giganata u americi.

Google je još 2014 probio rekord za najveću izdvojenu sumu a u 2015 je povećao za 20%. Prvi naredni “konkurent” u ovoj trci je Comcast koji je uplatio 15,6 miliona dolara za istu namenu. Facebook je takođe povećao svoje “prisustvo” u Vašingtonu za 5.5 procenata, trošeći 9,9 miliona dolara za lobističke ciljeve.

Potom sledi Amazon sa 9,1 milion, Apple sa 4,5 miliona, Microsoft sa 8,5 miliona a jedina kompanija koja je zapravo snizila “donacije” je Oracle sa 4,5 miliona dolara što je skoro za četvrtinu niže nego lani. Tu su i Cisco (2,7m), IBM (4,6m) i Intel (4,6m).

google