Home

Sakis, Sirkatiks, Saobraćajkis …

OK, ok, znam, znam, mnogo je loš  naslov, ali šta da radim, jednostavno nisam bio inspirisan. No, nekim svojim čudnim životinjskim poslovima, obreo sam se pre nekoliko dana u Atini. To je ujedno i razlog kraćeg kašnjenja Mungosa ovoga meseca. I jedno samo mogu da vam kažem – budite srećni time kakva je situacija u saobraćaju u Beogradu, i radujte se svim tim gužvama koje mi imamo. Dobro, nedostaje nam ta obilaznica, ali kada ona bude napravljena, Beograd će verovatno biti najprohodniji veliki grad.

Ta Atina … ljudi moji … pa vi ne možete da verujte kako se tamo vozi, šta se vozi, i kojim brzinama. Neredak je slučaj da ljudi uđu u suprotnu traku, upale sva četiri i trube (?) i tako prolaze redove gužve. Kad sam to video prvi put, pomislih da čovek nije normalan, ali vidim da ih to radi sve više i više.  Jedan od garanta da ste u potpuno suludom gradu što se tiče saobraćaja je i činjenica da je glavno prevozno sredstvo – motorcikl ili skuter, i da ih ima zaista puno. Šta više, toliko ih ima da gradske vlasti verovatno nisu znale šta će da rade sa tolikim motorima, pa ni ne postoje posebno uređena mesta na kojima se oni mogu parkirati. To naravno znači da su parkirani po čitavom trotoaru, i da pešaci jako teško mogu proći putem. Pored motorcikala, vodeći auto po prodaji je i Smart, pa u Atinu treba doći samo da biste videli sve te inspirativne i kreativne načine parkiranja Smarta na najrazličitijim mestima. Parkiranje „normalno“ na sve druge automobile naravno nije nikakav novitet, ali recimo Smart iza Smarta koji tako zauzimaju jedno parking mesto, pa jedan iznad drugog na nekakvom proplanku, pa smart umesto kontejnera, pa smart na mestu koje je obeleženo za kolica … ma ne možete da verujete, pravi mali umetnici su ti vozači smarta.

Zanimljivo je i kako je regulisana saobraćajna signalizacija, pa je to nešto što nismo imali prilike do sada da vidimo. Strelica za desno su zapravo dve strelice, i to žute boje, koje trepere sve vreme, a pešački prelaz koji se nalazi na mestu na kojem postoje strelice na desno treperi kako bi upozorio pešake da im sa leve strane iz druge ulice može prići neko vozilo. To je zanimljivo i svakako pohvalno.

Sve u svemu, Atina je jedan zanimljiv grad koji pati od sličnih problema kao Beograd. Gradski centar je dosta uzak i nema načina da se ulice prošire, pa tu naravno nastaju najveće gužve, ali ove beogradske zaista deluju minimalne u odnosu na atinske. Sa druge strane, prednost Atine je u tome što je u saobraćajnu infrastrukturu „upucano“ jako puno novca, posebno pred Olimpijske igre prošle 2004 godine, pa su recimo prilaz od aerodroma do centra grada i kružni veći putevi zaista jako kvalitetni.

To Top