Beograd

Skadar na Adi

Ja ne znam kome bih mogao da se obratim radi imenovanja jednog specijalnog nadvožnjaka u Beogradu? Jel to radi ista ona komisija koja određuje imena ulicama, i da li oni uopšte mogu da određuju imena nadvožnjacima? Jer mislim da bi onaj odmah posle sajma (u pitanju je mali nadvožnjak, ne onaj koji posle vodi na Banovo Brdo, čisto da se razumemo) opušteno mogao da se zove “Skadar”, pošto evidentno dolaze neke vile ravijojle sa aparatima za topljenje asfalta, i onda noću, dok ljudi ne gledaju, istope desnu stranu tog nadvožnjaka.

Jer, otkad ja znam za sebe, desna strana tog nadvožnjaka je katastrofalna, prepuna rupa, kolotraga, udubljenja, ispupčenja, kao da se neko zezao sa pudingom dok je još vruć i mešao ga a onda ga stavio u najsnažniji zamrzivač na planeti na instant-smrz. I onda tako, svako malo, sete se putari pa dođu, pa sređuju tu desnu stranu, skinu asfalt, nešto džaraju, opet zaliju nekim novim, naravno pritom praveći užasnu gužvu na putu. Onda to tako traje nekoliko dana, pa opet jovo nanovo – pojavljuju se rupe, kolotrazi, džombe … kad se one pojave, onda niko živ neće da ide desnom trakom već svi “‘vataju” levu, a najgore je kad prelazio autobus ili kamion, jer oni krenu po sred srede, pa zauzmu obe trake, da bi izbegli rupe, pritom idu 20 na sat, pa je stvaranje gužvi neminovno.

Nemojte mi samo reći da desna strana tog nadvožnjaka leži na podzemnim vodama (iako je u vazduhu) ili da je pak na peskovito-močvarnom tlu, ili da su tu mračne sile i vlaška magija … Neverovatno mi je da iz godine u godinu taj problem ne može da se reši. Evo slučajno sam, tražeći fotku da ilustrujem post, naišao na skoro potpuno identične članke u domaćim novinama koji sežu godinama unazad – od 2007. pa do današnjih dana – “Asfalt se istopio”, “Loš asfalt ponovo sa rupama”, “Iznova radovi na nadovožnjaku” itd itd. A sve vreme nikome da padne napamet da kaže – “Ej, ljudi, pa ko bre stavlja taj asfalt, dajte nekome ko zna znanje i ko pritom neće da ga “razblaži” i ušteka”. Pa ako asfalt nije rešenje, stavite one kamene ploče kao na starijim autoputevima ili nešto deseto, samo rešite problem.

U skladu sa svim tim, ako pak nema rešenja i zaista su neke neobjašnjive sile u pitanju, ja predlažem da se taj nadvožnjak nazove “Skadar na Adi”, da se postavi velika tabla pre i posle istog u kojoj se objašnjava da su vile sa mašinama za topljenje asfalta (pravi steampunk) odgovorne za to što desna strana nadvožnjaka nikad ne može da bude “normalna” i da se od toga napravi jedna od turističkih atrakcija grada. Može recimo da se posmatra sa ovog novog mosta koji se gradi, ili tako nešto.

To Top