Home

Raiffeisen strikes again!

Sećate se sigurno mog posta o Raiffeisen banci koja hoće da me utuži zbog nešto više od tri dinara? E pa saga se nastavlja. Stiže meni isto pismo kao i prošlog puta, doduše, sada sam nešto više u dugu, ne poričem! Da li je iznos za utuženje, procenite sami.

Poštovani,

Uvidom u stanje po Vašem tekućem računu br. xxxxxxx, ustanovljeno je da je isti na dan xx.xx.2011. u nedozvoljenom prekoračenju u iznosu od DIN 320.16. Broj čekova izdatih po Vašem tekućem računu, koji do slanja ove opomene nisu prispeli na naplatu u Banku iznosi 0. Ovim Vas pozivamo da svoje dugovanje prema Banci izmirite najkasnije u roku od 3 (tri) dana od dana prijema ove opomene i to

(…)

Ukoliko ne postupite u skladu sa navedenim, u ostavljenom roku, Banka će biti prinuđena da preduzme sve zakonom predviđene mere u cilju prinudne naplate svog dospelog potraživanja sudskim putem i u izvršnom postupku, popisom, procenom i prodajom stvari u Vašem vlasništvu, zaštiti svoj interes i naplatiti predmetni dug sa kamatom.

Za sve dodatne informacije možete se obratiti na navedeni kontakt telefon.

S poštovanjem,

Raiffeisen banka a.d.

Ono što je važno za priču jeste da ja kao i onomad, i sada u Raiffeisenu imam DVA računa, dinarski i devizni. Na ebankingu lako mogu da manipulišem između jednog i drugog, međutim, po priči ljudi iz banke, ne postoji direktna povezanost ova dva računa u smislu automatske nadoknade sa deviznog u slučaju da je dinarski u minusu. Zbog čega, ne znam, pošto postoji automatsko konvertovanje dinara u evre i obrnuto, na mesečnom nivou, za iznose koje sami definišete.

Ja dva računa imam zbog korišćenja Visa Virtuon kartice za plaćanje na internetu. To znači da na deviznom računu ne držim velike iznose, zbog potencijalnih prevara, ali se tu nađe kojih desetak, dvadeset, pa i pedeset evra. Znači, mnogo više nego što je dug prema Rajfajzenu. Stoga, kada ne bih imao preča posla, možda bih i rekao “ok, tužite me”, da vidim kako bi na sudu prošla ta činjenica da dok imam dug od 300 dinara, paralelno sa tim u istoj banci pod istim imenom imam i 50 evra na deviznom računu kojeg banka može u svakom trenutku da blokira, nadoknadi taj minus i šta god.

No, ne budem ja lenj, krenem put banke da uplatim pomenuti iznos. Dođem do vrata, zatovrena, ne može se ući. Unutra obezbeđenje i radnici. Pogledam na sat, 16:50h. Pogledam na vrata – radno vreme do 17h. Probam ponovo da uđem, ništa, pogledam ka obezbeđenju, on mi pokazuje rukom kako više ne rade. Setim se odmah posta dobrog drugara Viće sa foruma (kojeg sad ne mogu naći da vam linkujem) koji je bio u sličnoj situaciji i koji je odmah pozvao Raiffeisen call centar da se žali, pa su oni pozvali banku a onda su mu otvorili uz neki glupi izgovor tipa “Što niste kucali?” ili “Što niste ušli mi smo vam otvorili!!!”. Međutim, nekako mi se to nije radilo i odlučio sam da iskuliram tu priču, pa odem u banku jednostavno, sutradan.

Kad ne lezi vraže, sedim tako na pićencentu sa drugarom Necom, i oko pola osam uveče (!) zvoni meni telefon.

– Poštovanje, ovde Petar iz Rajfazen banke

– Ništa manje Petre.

– Znate, uvidom u vašu karticu, vi dugujete 320.16 dinara, pa me zanima kada ćete to platiti?

– E baš vidiš fino što ste se javili, ja sam baš danas išao do Raiffeisen banke i u 16:50h nisu hteli da me puste unutra iako rade do 17h.

– Hehe, eto vidite, dešava se, u gužvi su kolege…

– … tako da sam ja bio rad da platim, međutim vi mi niste dali. A i da pomenem da imam i devizni račun na kojem ima više nego dovoljno novca da se pomiri taj mali dug…

– Ali znate, mi ne možemo da povlačimo sa vašeg deviznog računa automatski. Najbolje je da uvek uplatite tako, oko 1000 dinara, i onda vam to stoji i “krcka se”.

– Znam, to i radim, ali i dalje ne znam što pravite dramu oko 300 dinara kada u isto vreme postoji moj novac na vašem računu kojim lako možete podmiriti minus.

– Znači da računamo da ćete sutra doći da uplatite?

– Da, računajte.

– Hvala prijatno!

I posle banke nisu užasne!

To Top